Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
E-shop / foto: Expandeco

Na co se zaměřit při expanzi e-shopu?

Úspěch na domácím trhu dává možnost e-shopu expandovat do zahraničí. Samotnou expanzi je potřebné důkladně naplánovat a uvědomit si pár důležitých faktů.

Poslední roky zažívá e-commerce velký rozmach všude po světě. Výjimkou není ani region CEE (střední a východní Evropy). Online podnikání je v zemích střední a východní Evropy méně rozvinuté s množstvím příležitostí. Jak zvládnout expanzi e-shopu na nový trh?

Překlady

Dbejte na kvalitu překladu. Určitě se vyplatí sáhnout po lokalizovaných překladech, které budují dobré jméno e-shopu na trhu a zabraňují nechtěným jazykovým nedorozuměním v komunikaci. Pokud ovládáte jazyk země expanze na profesionální úrovni, je to pro vás velké plus, čehož můžete využít hlavně v začátcích expanze. Překlady webu nebo popisů produktů vám dokážou výrazně usnadnit a zajistit různé odborné společnosti. Nelze zapomínat ani na lokální zákaznickou podporu. Pokud zvažujete expanzi do Rumunska, je vhodné zvolit zákaznickou podporu v rumunštině.

Analýza trhu

Pokud začínáte na zeleném poli, vyplatí se nejdříve zjistit, ve kterých zemích je o váš byznys skutečný zájem. Do průzkumu se můžete pustit sami, což může být dost náročné. Proto je dobré se spolehnout na odborníky, kteří jsou v dané oblasti doma. Společnost Expandeco poskytuje komplexní služby i expanzi e-shopů do zahraničí.

Jaká je země, jací jsou její obyvatelé, jejich zvyky a návyky? Klíčem k úspěšné expanzi je získat co možná nejvíc informací, které ulehčují celý proces expanze. Pokud máte velké zkušenosti s maďarským trhem, znáte kulturní zvyklosti Maďarů i jejich nákupní chování, expanze do Maďarska bude pro vás určitě jednodušší než do jiných států.

Rozpočet

Kolik stojí expanze, dokážete zjistit více způsoby. Můžete postupně zjišťovat informace od fungujících firem nebo si opět nechat všechno přepočítat odborníky z prostředí e-commerce. Ušetříte tak čas i množství energie. Hlavně v začátcích je dobré počítat s vyššími náklady. Vypracovaný finanční plán dokáže snížit riziko nepředvídaných výdajů a pomůže stanovit poměrně přesný rozpočet, který bude potřebný na expanzi e-shopu. Je třeba si uvědomit, že prorazit na zahraničním trhu je dlouhodobý proces a zisk přichází až po určité době.

Pokud máte pocit, že je ten správný čas a vy byste mohli skutečně prorazit, poraďte se nejdříve s odborníky ze společnosti Expandeco. Vyhnete se vícerým komplikacím a ušetříte svůj čas i energii.

Na co se zaměřit při expanzi e-shopu?

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!