Ale zpět k té zábavě. Kdysi jsme se scházeli nad deskovkami, v hospodách a kinech, dnes se bavíme přes obrazovky s lidmi, které často ani osobně neznáme. Nemusí to ale nutně být špatné.
Zábava už není pasivní, nesledujeme ji, my ji tvoříme. Hranice mezi divákem a tvůrcem je smazaná, protože na platformy jako TikTok, YouTube či Twitch může přispívat každý. I díky tomu je kolem nás zábavy tolik, že se jí můžeme obklopovat od rána až do konci.
Hry jako zaměstnání? To je e-sport
Herní svět má zvláštní postavení. Hry jsou fenoménem, který spojuje generace i kontinenty. Turnaje v e-sportu sledují miliony lidí, někteří lidé se živí jako profesionální e-sport hráči. Online hry nejsou jen o hraní, je to sociální prostor, ve kterém vznikají přátelství a různé vztahy. Podobnou roli hraje streamování. Lidé nesedí před televizí, místo toho sledují druhé, jak hrají hry, reagují na filmy nebo jen mluví s publikem. Zábava je sdílený prožitek, nezáleží pouze na obsahu, ale i na osobnosti a komunitě kolem ní. Dnes už není třeba chodit do baru, na festival či do kina, protože to máte doma.

Hry o peníze jsou daleko dostupnější
Celý svět digitálních her je o penězích. Vydělávají je buď tvůrci obsahu, nebo provozovatelé heren. Výdělky ale lákají i konzumenty obsahu. Online kasina, sportovní sázky a nejrůznější herní aplikace jsou dnes dostupné na pár kliknutí. Máme je v telefonu, vzrušení je dostupné na pár kliknutí. Navíc se prohlubují systémy gamifikace a personalizace, které nás dokáží ve hře udržet déle.
Všechno to má své stinné stránky. Závislosti na hrách, ztráta sociálního kontaktu se živými osobami. Na druhou stranu, pozitiv také není málo. Každá doba má něco svého. V budoucnu se určitě můžeme těšit na zábavu více propojenou s AI.
Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osobám mladším 18 let.




K tomuto článku není otevřena diskuze