Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Samoobslužná pokladna / foto: shutterstock

Samoobslužné pokladny aneb proč mám já dělat práci za pokladní?

Platí stále: Náš zákazník, náš pán?

Něco málo od ekonomky M. Šichtařové: ... woke politika firem, které místo toho, aby si hleděly prodeje zboží a služeb, se snaží progresivisticky vychovávat své zákazníky.

Líbí se to všem ? 

Šel jsem koupit jednu položku, pytlík brambor, a měl přesně připravenou hotovost v drobných. Problém. Problém je, že v tom obchodu je místo 5 klasických pokladen již jen pouze jedna, a ta nebyla v provozu, tak všichni museli jít k samoobslužným pokladnám. Tam poskakovaly 3 pokladní a snažily se radit. Nějak to skřípalo. Všichni tam stáli jako ovce, jen já jsem ozval a paní za mnou špitla, že neví, proč má dělat práci za pokladní. Za to není placená.

U samoobslužné pokladny mi to nějak nešlo a musel jsem chvilku čekat na jednu z těch tří pracovnic, než byla jedna volná, a jí to také nešlo. Jedna položka – pytlíček brambor. Po chvilce jsem jí tam položil přesnou částku 70 Kč v hotovosti a odešel. Ona pracovnice za mnou volala, že nemohu odejít, že to ještě nepošlo pokladnou, ale moje trpělivost byla u konce. Prostě jsem jí zaplatil přesnou částku a čekat, nevím do kdy, až se transakce povede, už bylo nad moje nervy.

Problém v Tescu na Smíchově. Tam byla otevírací doba od 7:00 a klasické pokladny byly otevřené až od 9:00. Když jsem si na to písemně stěžoval, tak mi nadnárodní korporace odpověděla, že to tak mohou mít a že to tak bude.  Prostě oni si zákazníka vychovávají, tak jak oni chtějí, a není odvolání. Tak již do Tesca na Smíchov nechodím.

Klasických pokladních ubývá
Klasických pokladních ubývá – Zdroj: Shutterstock.co

Doslovná odpověď na moji stížnost

"Obsazování pásových pokladem závisí na frekvenci zákazníků, společností je schválená doba pro provoz pásových pokladen od 9 hod., k dispozici je náš personál na volných samoobslužných pokladnách."

S pozdravem
David
Zákaznická linka TESCO  

Touto odpovědí mě prostě slušně poslali do háje. Frekvence zákazníků je tam velká od rána a oni prostě otevřou milostivě jednu či dvě pokladny až v 9:00.

Mladým to vyhovuje ? 

Někomu se možná samoobslužné pokladny líbí, ale mně ne, a nejsem sám.  

Vedení hypermarketu nám bude samoobslužné pokladny vnucovat, jelikož ušetří značné finance na mzdách. Možná se pousmějete, ale mzdové náklady jsou skutečně velké zatížení pro majitele společnosti. 

V pátek dělám velký nákup, třeba i 20 položek, a nedokáži si představit, že vše vyndávám z vozíku na automatickou pokladnu, dávám na stranu a nakonec ukládám do tašky. Prostě velké NE pro samoobslužné pokladny. 

Pro velký nákup nejsou samoobslužné pokladny vhodné
Pro velký nákup nejsou samoobslužné pokladny vhodné – Zdroj: Shutterstock.com

Pokladní raději sedí 

Při několika hovorech s pokladními jsem zjistil, že ony velice nerady dělají u samoobslužných pokladen, kde musí radit, stornovat chybné položky a běhat od bezradného zákazníka k druhému. Raději mají "svoji" pokladnu, kde sedí a vše mají pod kontrolou a mají menší stres. I toto zaměstnavatele nějak zvlášť nezajímá. Jde nejen proti zákazníkům, ale i proti zaměstnancům. 

Zásilkový obchod a maličký obchodník

Místo nevstřícných a neosobních hypermarketů využívám zásilkou službu, která je přesná jak hodinky a ceny jsou srovnatelné s hypermarkety. Též se u nás objevil maličký obchůdek, kde je obsluha neuvěřitelně ochotná, ceny přijatelné a žádný problém.

Jednou jsem si povzdychl, že mezi bonbony nejsou ty moje oblíbené mentolové. K mému překvapení tam byly druhý den! Jaký je to obrovský rozdíl mezi lidským jednáním a honbou za ziskem.

 

Zdroj:

Autorský článek

Z úvodu zdroj od M.Šichtařové : 

https://www.bing.com/ck/a?!&&p=c08b27566551bad8cc7823e4e469512d46bb6b85e536b4e646b81a1692cb296fJmltdHM9MTc0OTI1NDQwMA&ptn=3&ver=2&hsh=4&fclid=269b8959-c8b6-6769-35c1-9ba7c9c1668e&psq=woke+politika+firem%2c+kter%c3%a9+m%c3%adsto+toho%2c+aby+si+hled%c4%9bly+prodeje+zbo%c5%be%c3%ad+a+slu%c5%beeb%2c+se+sna%c5%be%c3%ad+progresivisticky+vychov%c3%a1vat+sv%c3%a9+z%c3%a1kazn%c3%adky.&u=a1aHR0cHM6Ly9ibG9nLmlkbmVzLmN6L3NpY2h0YXJvdmEvbmF2b2QtbmEtb3ByYXZ1LW5hc2ktZWtvbm9taWt5LkJnMjQwMzEwOTI&ntb=1

 

 

 

 

 

 

Samoobslužné pokladny aneb proč mám já dělat práci za pokladní?

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!