A teď to vezmeme z druhé strany. Představte si, že vlastníte restauraci ve městě Palermo a chcete, aby si hladový turista vybral na oběd právě tu vaši. Jak na to vám prozradíme v tomto článku.
K tomu, aby vaše restaurace byla jedna z nejnavštěvovanějších v celém městě, vám pomůže jednak skvělé italské jídlo a pak taky SEO. My vám dneska dáme 6 tipů, jak dostat web vaší restaurace na přední příčky ve vyhledávání, a to právě díky SEO. Zaměříme se především na lokální SEO, které vám pomůže cílit na lidi ve vašem fyzickém okolí, a optimalizaci webových stránek.
Je dobré mít ale na paměti, že optimalizace pro vyhledávače není záležitost jednoho odpoledne, ale je potřeba konstantní dlouhodobá práce. Nicméně můžete věřit, že čas a cena, které do SEO dáte, se vám vrátí v podobě zaplněných stolů a rezervací na několik měsíců dopředu.
1. Vytvořte profil – Moje firma na Google
Prvním krokem k tomu, abyste ovládli lokální SEO, je; vytvořit si Firemní profil na Google (dříve Moje firma na Google). Vytvoření profilu je zdarma a může vám při zviditelnění firmy, respektive vaší restaurace, opravdu pomoct. Jaké informace vyplnit?
Všechny základní údaje (název firmy, adresa, telefonní číslo a otevírací doba), odkaz na vaší webovou stránku, vhodné kategorie, popis, co vaše restaurace nabízí, fotografie, například restaurace nebo menu a další.
V tomto případě platí pravidlo, čím víc informací vyplníte, tím lépe. Nejenomže můžete zvýšit viditelnost vaší restaurace ve vyhledávání, ale navíc zvýšíte i její důvěryhodnost.
2. Získejte recenze
Kdyby to bylo naopak, tak přeci taky chcete jít do restaurace, kde víte, že se dobře najíte. A jak to zjistíte? Díky recenzím od ostatních hostů. Pozitivní recenze vám pomůžou vybudovat důvěru a přitáhnout nové zákazníky, protože lidé dají často na doporučení druhých.
Tip: Pokud se objeví negativní recenze, nemusíte hned propadat panice. Ukázalo se totiž, že pokud tvoří negativní hodnocení méně než 10 % celkových recenzí, nepůsobí to na zákazníky negativně. Naopak to může zvýšit důvěryhodnost ostatních hodnocení.
3. Vytvořte responzivní web
Responzivní web znamená, že se vaše webové stránky automaticky přizpůsobí různým zařízením, jako je například tablet nebo telefon. Tahle vlastnost je v případě webu restaurace opravdu důležitá. Protože, jak už jsme naznačili v úvodu, plno lidí bude hledat restauraci právě třeba na mobilu.
4. Uveďte na webu důležité informace
Příběh o vašich začátcích, kdy pro vás vlastní restaurace byla pouhým snem, na své webovky klidně dejte. Ale nejspíš to nebude to hlavní, co návštěvníky zajímá. Proto nezapomeňte na to nejdůležitější:
- Kontakt: Na webových stránkách restaurace určitě nesmí chybět adresa (ideálně propojená s Mapami Google), telefon, popřípadě e-mailová adresa nebo kontaktní formulář.
- Otevírací doba
- Aktuální jídelní lístek i speciální nabídky
- Online rezervační systém: Pokud vaše restaurace umožňuje rezervaci, je dobré využít online rezervační systé Ten návštěvníkům umožní snadno a rychle zarezervovat stůl podle jejich preferencí, a to bez nutnosti telefonování.
5. Používejte relevantní klíčová slova
Prvním krokem, který musíte udělat, je zjistit, jaké fráze lidé používají, když hledají restaurace, jako je ta vaše. Doporučujeme se taky zaměřit na lokálně relevantní klíčová slova. To jsou slova, která se týkají místa, kde podnikáte. Patří sem třeba název města, obce, ale taky místní památky nebo kulturní akce.
V dalším kroku zakomponujte vybraná slova, kam se dá. Kromě textu nezapomeňte taky na meta popisky a nadpisy. To platí nejen pro web, ale i pro profil na Google nebo třeba profil na Firmy.cz. Používáním relevantních klíčových slov zviditelníte svoje webové stránky a optimalizujete svůj profil na Google My Business.
6. Informace pravidelně aktualizujte
Není nic horšího, než dorazit do restaurace a zjistit, že otevírací doba uvedená na webu neodpovídá skutečnosti. Nebo ještě hůř, zjistit, že se restaurace vůbec nenachází na uvedené adrese. Proto nezapomeňte své informace pravidelně aktualizovat, a to jak na webových stránkách, tak na profilu na Google.
Proč byste měl jako majitel restaurace řešit SEO?
Tady je pár statistik, které vás přesvědčí, že řešit SEO v případě, že vlastníte restauraci, se rozhodně vyplatí:
- Podle BrightLocal (2024) 75 % respondentů z USA uvedlo, že čtou pravidelně recenze, když hledají nějaký podnik v jejich okolí. Google je nejčastěji používanou webovou stránkou, kde spotřebitelé čtou recenze (87 %).
- 87 % spotřebitelů by nenavštívilo podnik, který má průměrné hodnocení nižší než 3 hvězdičky.
- 76 % spotřebitelů, kteří používají vyhledávání „blízko mě“, navštíví podnik do 24 hodin (Google).
- 46 % vyhledávání na Googlu má místní záměr. To znamená, že téměř polovina všech vyhledávání na Googlu je zaměřená na nalezení informací o podnicích nebo službách vokolí.
Udělejte ze své restaurace nejžádanější podnik široko daleko
V článku jsme vám poskytli malý návod na to, jak zviditelnit webové stránky vaší restaurace a využít lokální SEO. Nicméně existuje ještě spoustu dalších SEO strategií, které vám pomůžou zviditelnit váš podnik. Jestli si nejste jistí, jak tyto techniky implementovat nebo nemáte čas se SEO věnovat, můžete se obrátit na odborníky, kteří se SEO a dalším oblastem online marketingu věnují.
K tomuto článku není otevřena diskuze