Snaha o zvýšení viditelnosti i návštěvnosti, maximalizaci času, který na něm návštěvníci stráví, a v konečném důsledku potom též konverzních poměrů a samozřejmě také zisku, je hlavní starostí všech majitelů a provozovatelů webů. Je proto nutností udržovat s novými trendy krok a daný web jim průběžně přizpůsobovat. I v roce 2018 se objeví některé novinky, na které je třeba reagovat. Co konkrétně si v oblasti vyhledávání informací přichystal pro nový rok ten hlavní hráč – společnost Google? Jak na nové prvky v SEO připravit právě váš web?
RankBrain na výsluní
Zvyšující se význam systému RankBrain bylo možné pozorovat již v loňském roce, nyní však jeho význam ještě zesílil. Systém RankBrain je založený na vyhodnocování reakcí uživatelů vyhledávače na zobrazené výsledky – na které výsledky na stránce klikají přednostně a jakou dobu na těchto stránkách setrvávají. Je tedy zřejmé, jakou důležitost má obsah – zábavný, poučný, originální – o něj zkrátka běží především.
Obsah jako základní stavební kámen úspěchu
Snahou Google je vždy nalézt co nejrelevantnější obsah. Doby, kdy tak činil prostým počítáním klíčových slov, jsou však již dávno pryč. Ne snad, že by na klíčová slova zapomněl, to jistě ne, ale spíše než na jejich počítání, se soustředí na celkový kontext. Google jednoznačně preferuje delší, informačně bohaté stránky s vysokou přidanou hodnotou. Aby svého cíle dosáhl, zajímá se Google o výskyt dalších slov, která jsou s vyhledávaných výrazem spojeny, ta jsou označována jako „LSI klíčová slova“, a až vazby mezi nimi a primárními klíčovými slovy utvářejí kontext.
Mobil vpřed
Fakt, že okolo nadpoloviční většina vyhledávacích dotazů přichází Google z mobilních platforem, vedla k logickému závěru – mobilní verze stránek je považována za autentickou a je proto třeba, aby byl váš web zobrazitelný jak na desktopu, tak na mobilních zařízeních. Nejde přitom jen o formální schopnost zobrazení, ale o plnou funkčnost. Při tvorbě stránek a jejich testování je proto třeba na tento parametr myslet.
Světu vládne video
Poptávka po video-obsahu je obrovská a jako majitelé stránek byste na to měli reagovat. Návštěvnost YouTube je obrovská a bez něj bude dosažení úspěchu výrazně obtížnější. Pro mnoho lidí je YouTube dokonce hlavním nástrojem pro vyhledávání obsahu. I když video-obsah není pro váš web primární, optimalizace některých videí pro YouTube na něj může přivést mnoho dalších návštěvníků. Stejně tak video vložené na vaše stránky může významně prodloužit dobu, kterou na nich návštěvníci stráví, což bude mít pozitivní efekt ve zmíněném RankBrain systému. Mějte na paměti, že 80 % veškerého provozu na internetu je spojeno s přehráváním videa, nezůstávejte proto pozadu, může to pro vás mít opravdu velký význam.
Nezapomínejte na odkazy
Vzájemné propojení obsahu a odkazů je pro váš úspěch zásadní. Kvalitní obsah bude generovat odkazy, které vám budou pomáhat v posouvání se na přední stránky vyhledávačů. Budování zpětných odkazů musí být vaší prioritou, bez nich vám ani dokonalé zvládnutí systémů jako RankBrain nebude nic platné. Význam zpětných odkazů samozřejmě není novinkou, je ale nutné jej zmínit.
Další obecná pravidla
Rok 2018 přináší v oblasti SEO některé novinky, které doplňují dlouho zavedená pravidla. Nezapomínejte na grafický obsah, jako jsou obrázky a videa, které návštěvníky zaujmou a prodlouží dobu, kterou na stránkách stráví. Věnujte tvorbě kvalitního obsahu s vysokou přidanou hodnotou maximum času, odměnou vám bude zájem návštěvníků a brzy i kvalitní zpětné odkazy. Google je navíc čím dál tím chytřejší a mnohem lépe pozná relevantní odkazy.
K tomuto článku není otevřena diskuze